16 Şubat 2012 Perşembe

17 şubat karaburun

işteeeee KARABURUN




Bugün mutlu cumaa:))evet nihayet dönüyoruz Karaburun'dan.İzmir'e ulaşabilmemiz tam 50 dk sürüyor burdan.Yol çok kötü yani çok kötü derken feci virajlı hatta 300'den fazla viraj varmış.Elim yüreğimde gidiyorm zaten kocişe aman hız yapma diye diye urlaya geliyoruz.Urla'dan da 2 saat sonra  ancak evde oluyoruz.Yani 3 saat kadar sürüyor bostanlı karaburun arası tam 120 km.

Dün akşam eşim eve geldiğinde benim canım tatlı istedi dedim.Pastane falan yok mu?Postane olduğuna şükret dedi.Neyse gidip bir yerlerden zor bela buldu:)))Yahu doğunun bağrında öğretmenlik yaptım ben böyle bişi görmedim ya yeter ki isteyelim herşeye ulaşabiliyorduk.Yalnız orada iklim şartları izin vermiyordu bazen.Ama İzmir denildiğinde akla çok güzel şeyler geliyor fakat bazı ilçeleri var ki maduriyet bölgesi.Kınık,Kiraz,Bayındır gibi elbette değil Karaburun ama çok fazla imkan olmadığını söylemeliyim.Mesela acil bir hastalığınız olduğunda en yakın Urla'ya gidebilirsiniz.Karaburun'da bir sağlık ocağı var.Dün öğrendim ki pastane yokmuş ama postane var:))Deniz kıyısına indiğinizde 3 -5 restaurant var.Bir lise ve bir ilköğretimi var.Buraya tayin olan bir daha İzmir'e dönebilirmi onu bilemiyorm yalnız.Aklıma gelenler bunlar başka da bişi yok gibi.Sessizliği seviyorsanız,sakin zaman dilimi için muhteşem bir yer.Zaten yazın cıvıl cıvıl burası.Haa aklıma gelmişken ben denizine girmedim çok soğuk diye ama burda insanlar deniz kıyısında yemeklerini yedikten sonra aa bir bakıyorsunuz gece kaç olursa lsun oturduğu yerden denize atlıyorlar.:))Çünkü Karaburun'da istediğiniz her yerde denize girebilirsiniz her yer tertemizmiş hatta mavi bayraklı plajları var.Karaburun'un tek dezavantajı yolunun keskin virajlarla dolu olması.Ramazan'da düzenlenen bir yemekte burada yaşayan halkla muhabbet ettiğimizde kesinlikle  Karaburun halkı buraya yol yapılmasını istemiyorlar.Yol yapıldığı zaman burası 5-10 seneye kalmaz Çeşme gibi olur diyorlar.Aslında çok haklılar bu eşsiz doğa el değmemiş güzelim koylar yol yapıldığı zaman kim bilir ne hale gelicektir.Hoş şuan Mordoğan'a kadar yol yapıldı asfalt dökülmedi sadece.Bu yolu da zaten rüzgar enerji santral şirketi yapıyor.Rüzgar güllerinin direklerini taşımak için.Dediğim gibi Karaburun halkı istemiyor bu yolu onlar burdaki sessiz sakin yaşamdan çok mutlular.Şu açıdan da bakmamız gerekirse yarımada da şu an rüzgar esip şimşek çaktığında tüm elektrikler gitmektedir.En az 250 tane rüzgar gülü kurulacağından bahsedilmektedir.Bu da fazlasıyla Karaburun'un elektrik ihtiyacını karşılayacaktır.Elbette nükleer,termik ve heslere HAYIR diyorm.Ama rüzgar ve güneş santralleri kurulmalı diye düşünmekteyim.Tabiki doğayı tahrip etmeden.OO!!neler yazmışım..Eşimin tayini buraya çıktığında üzülmüştüm ama şunu öğrendim ki İzmir'in böyle güzel eşşsiz bir ilçesi oduğunu bu kadar ayrıntılarıyla bilemiycektim belki de..şimdilik bu kadar..:)bu cennet köşeden sevgiler..



2 yorum:

  1. Sitenizi hergün takip ediyoruz. Profesyönel blogunuzun günlük takipçisi olduk. Burun ameliyatı şirketimiz çalışmalarınızda başarılar diler.

    YanıtlaSil