8 Aralık 2013 Pazar

Rüya'yı sütten kesiyorum:(

20 aylık emiş serüvenimiz sona ermek üzere.Baştan alayım:)
    
     Rüya doğduğunda meme emme ile ilgili hiçbir sorun yaşamadık.Herşey iyi güzeldi de, bende peyda olan memeucu çatlaklarından, emzirmeyi kati suretle istemiyordum.Çevremdekilerin zoruyla emzirdim.Tabiri caizse 3 ay canım burnumdaydı.Sonraları benim ağrılar dindi ve bu emzirme işi bana çok keyif vermeye başladı.Rüya'nın keyfi zaten hep yerindeydi.7 ay emdi hatta 8.ay da falan ek gıdaya geçtik.Neyse 20 aydır beni emiyor ve baya baya memeye bağlanmaya başlamıştı..Ben işten gelince üstümü değiştirmeme bile fırsat bırakmadan üzerime yapışıyordu.Haftasonları dışarda olur olmadık yerde meeemmeee!!!diye bağırıyor tabi ben apar topar emzirce yer arıyordum.Bugüne kadar hiç mi hiç şikayetçi olmadım.Çünkü emzirmek gerçekten çok güzel bir duyguymuş.Rabbim bu duyguyu tüm annelere yaşatsın.Hımmm şikayetçi olmadım evet ama zaten belirlediğim bir tarih vardı.Ocak 15....2 yaşına kadar da emzirebilirdim aslında ama Rüya bu aralar tuvaletini yavaş yavaş bilmeye başladı.Memeyi bırakmadan da tuvalet eğitimi olmayacağına göre artık yeter bu kadar emmesi dedim ve memeyi bıraktırma kararını verdim.Peki ama nasıl bırakacaktık?Bir anda sütten kesme,İğrendirme (Aversion),Ayrılma.Ben kademeli olarak bıraktırma yöntemini (azaltarak sütten kesme)seçtim.Yani tamamen bitirmek yerine geceleri devam ederek sonrasında ise geceyide keserek bu işi noktalamayı planladım.
 .
Cuma günü işten geldikten sonra 'Annecim meme acıyor ilaç sürdüm' dedim ve kırmızı ruj sürdüm.Kızım yatana kadar ara ara  yokladı beni.Ama ben sürekli aynı şeyi söyledim. Siyah kalem falanda sürdüm tabi belirgin olsun diye.Neyse babamız yatırdı.Gece uyandı ve ağladı meme acıyo falan dedik asla vazgeçiremedik. Bende mecbur verdim emdi ve uyudu.Zaten birden kesmek niyetiinde değildim yani bir hafta falan düşündüm bu süreci ben.Cumartesi günü hiçç vermedim.Çok geldi gitti yanıma 'anne meme aciiiyooo'diyerek öpmeler falan.Neyse Cumartesi gece yine aynı şekilde çok ağlatmadan verdim,hemen çekip uyuttum.Bugün hiç vermedim gündüz. Gece bakalım nolcak?

 09.12.2013 Gece Rüyoş uyandı.Annem gidip aldı kuzumu ama kıyamet koptu yine çok ağlatmadan aldım kucağıma ve ışıkları falan açtım.'annecim hastayım ilaç içtim'dedim.Sana mama veriyim süt  veriyim dedim ve kabul etti.Yani gece emzirmedim.Bugün emmeden 4.günümüz.


Bu ara  göğüslerimi sağdım ve nane koydum(nane kokusuyla çekilirmiş süt).Dün gece sağarken bir yandanda ağladım :((Emzirmek için ne mücadeleler vermiştim.Aklıma geldi.

Rüya da 2 gündür duygusal takılıyor.Sebepsiz yere ağlıyor.Yanıma gelip 'meme aciiyo' diyor ağlamalı gülmeli karşık bir halde.Alışcaktır ya da unutacaktır zamanlar küçük kelebeğim.


Sonucu yazıcam bakalım.

5.günümüz bugun ve herşey yoluna girdi.Artık geliyor kızım yanıma ve 'meme bitti.meme hasta'diyor.Yalnız huysuzluk çok fazla. 

6.günümüz ve hasta olduk.Gece ateşimiz çıktı:(Sürekli ağlamaklı bir hal.Normalde geceleri kalkıp bir iki kez emerdi.Yine aynı saatlerde kalkıp aranıyor.Dün gecede 'Meme bitti meme bitii'diyerek ağladı falan.Bugün gündüz işten geldim ve uyuyordu uyandı.Ama çok ağlayarak uyandı ve üstümü falan açmaya çalıştı.Sanırım hasta diiye yine aklına geldi.Offf o ağladıkça ben mahfoldum aklımdann emzirmek bile geçti.Kendimi tuttum ama.Sürekli oyunlarla atlatmaya çalışıyorz.
9.günümüz aartık ve bitiii:)Ara ara meme ac diyor.Uyku düzenimiz cok kötü oldu ama.Sütten kesmeden önce çok kolay uykuya geçen Rüyoş,saatlerce uğraş sonrasında uyuyor.Düzelecek inşallah oda düzelecek.







1 yorum:

  1. Merakla bekliyorum sonucu, biz de yakında adım atacağız bu sürece maalesef ve benim kızım da inanılmaz bağımlı durumda bu sıralar.. İnşallah kolay olur senin için.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil