5 Ağustos 2014 Salı

menenjit aşısını yaptıranlar

Menenjit aşısını yaptıran anneler var mı?Yorumlarınızı bekliyorum.


Rüya 27 aylık ve ne zamandan beri yaptırmayı düşündüğümüz Menenjit aşısını dün yaptırdık doktorumuza.

İki doz şeklinde 9-23 ay arası yaptırmak yerine 2 yaşı doldurmasını bekledim.
Tabii her kafadan bir ses duydum 27.ayımıza kadar.
Bu aşının hastalığa engel olmadığını, aşının yan etkilerinin çook sonra çıkacağını,bağışıklık sistemini zayıflattığını vs... 
bir dolu can sıkıcı şeyy anlayacağınız.

Bütün bunların yanında Menenjit hastalığının nasıl bir hastalık olduğunu bile bile bu aşıyı yaptırmadığım her gün rahatsızdım.
Piyasadaki en yeni aşının  Nimenrix olduğunu öğrendim ve dün yaptırdım.




Peki nedir bu menenjit?

Karma ve zatüre aşıları yapılmış olan çocuklarınız mikrobik nedenli menenjite karşı korunuyorlar. Ancak bir başka mikrobik menenjit olan ‘MENİNGOKOK MENENJİTİ’ne karşı bu aşılarla korunma sağlanamıyor. Meningokok hastalığı çok hızlı ve ağır seyirli bir hastalıktır; bunun neden olduğu menenjit vakalarında % 10, sepsis vakalarında % 20 ölüm olmaktadır.  Menenjit  yani beyin zarı iltihabının  yanısıra, tüm vücutta ağır kanamalar, döküntü ve birçok organın yetmezliğiyle seyreden meningokoksemi biz doktorların da korktuğu bir hastalıktır. 


Bebek ve çocuklarda nasıl uygulanır?

MENACTRA 9-23 aylık bebeklerde 3 ay arayla 2 kere uygulanıyor. 2-11 yaş arasında ise bir doz uygulanması yeterlidir. Tekrar dozu konusu henüz belirlenmemiştir. Aşılanma sonrası korunma tiplere göre % 90 -%100 seviyelerine çıkmaktadır; yani koruyuculuğu iyidir.

Aşının yapılamayacağı durumlar nelerdir?

  • Aşının içindeki maddelere karşı bilinen bir alerjisi varsa,
  • Aşının tıpasındaki latekse karşı bilinen bir alerjisi varsa,
  • Yüksek ateşli bir hastalık geçiriyorsa
  • Geçmişte Guillain Barre denilen bir sinir hastalığı geçirdiyse
Alınan kaynak:
http://www.klinilk.com/genc-sagligi2/item/146-yeni-menenjit-asisi-menactra.html


1 yorum:

  1. bende 2 yaş dolar dolmaz yaptırmıştım canım;) aynen hastalığı bile bile duramadım senin gibi

    YanıtlaSil