27 Eylül 2014 Cumartesi

OKULA DÖNÜŞ VE KAFAMIZDAKİ SORULAR


Malum okullar açıldı. :))))

Ben de bir eğitimci olarak bu süreci yakın takip edenlerdenim.:)) Bu sene 1.sınıflarla beraber zaman geçirme fırsatım oldu.
Onların uyum süreci ve ilk haftaları sürekli yanlarındaydım.
Gözlemlerimi aktaracak olursam: 
Öğrencilerin çoğu anasınıfına gitmiş ve çok güzel kalem tutuyor, etkinlikleri hızlıca bitiriyor kısacası birçok şeyi biliyor ve keyifle yapıyorlardı.
Aralarında birkaçı vardı ki(!) 
Malesef anasınıfına gitmemiş, çekingen,kalemi tam olarak tutamayan ve okula uyum problemi yaşayan öğrencilerdi.
Çocuklarımızı mutlaka yaşları geldiğinde anasınıfına yollamalıyız.
Anasınıfının çocuğa kattıkları yazmakla bitmez.
İsterseniz  BURAYA tıklayarak anaokulunun faydaları,anaokuluna hazırlık süreci gibi merak ettiğiniz  soruların cevaplarını bulabilirsinz.

Yine gözlemlediğim durumlardan birisi de okul korkusuydu.
Çocuk annesiyle geliyor ve kesinlikle annesinden ayrılmak istemiyordu.
Bu korkuya yakalanan çocuğa ne yapmalı?
Öğretmenine düşen görev nedir?
Çocuğumuza nasıl yaklaşmalıyız?gibi soruların cevabını bulduğum için çok mutluyum.
Siz de merak ediyorsanız BURAYA tıklayarak sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Gözlemlerimden edindiğim diğer bir konuda okula başlayan çocuğun beslenmesi.
Tam gün eğitim gören okullarda kahvaltı ve öğle yemeği,normal öğretimde ise kahvaltı ve ara öğün çok önemlidir.
Bu öğünleri geçiştirmeden çocuklarımızın sağlıklı beslenmesine özen göstermeliyiz.
Güne zinde başlaması için kahvaltı şart.
Ara öğün için meyve verilebilir.
Yine öğle arası için de fast-food yerine evden koyabileceğimiz ev yemekleri ya da sağlıklı sandviç hazırlanabilir.
Yine bununla ilgili BURADA ki ve BURADA ki yazıyı okumanızı tavsiye ederim.


Okula başlayan çocuklarımızın başarılarını arttırmak için ŞU besinleri vermeniz öneriliyor.

Okula giden çocuklar çok sık hastalanıyor ve biz annelerin tek düşündüğü bağışıklık sistemini nasıl güçlendiririm olmuştur.
Çocuğumuzu besliyoruz evet, ama alması gereken besinleri ne kadar almalı?niye o besini almalı?faydası ne? gibi soruların cevabını da TIKLAYARAK bulabilirsiniz.

Çocukları okula başlayan ebeveynler,kafanıza takılan tüm soruların cevapları için BURAYA tıklayın.

2014-2015 eğitim öğretim yılının hepimiz için başarılı ve keyifli bir süreç olmasını diliyorum.
Tüm öğrencileri öpüyorum:))))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder